Friday, June 20, 2014

Kacip Fatimah Living Active

Salam semua..Alhamdulillah ada sedikit ruang masa untuk update blog ni. Mengenai perjalanan TTC saya, tidak banyak yang boleh saya kongsikan kali ni. Cuma, sekarang saya ingin berkongsi mengenai khasiat kacip fatimah yang kebetulan saya dengar waktu dengar ceramah Ustazah Norhafizah Musa di youtube. Selama saya berTTC, saya selalu dengar pasal produk2 yang ada kacip fatimah ni, tapi hati saya langsung x terbuka nk cuba. Tapi, selepas saya dengar ceramah ustazah norhafizah musa ni saya jadi tertarik dan terus buat sedikit research di internet pasal produk kacip fatimah keluaran Living Active ni. Ceramah ni sangat bagus..cubalah dengar..ni saya ada linkkan video youube tersebut.




Untuk pengetahuan semua,  produk ni berasaskan ekstrak(pati) 100% kacip fatimah bukan seperti kebanyakan keluaran produk lain yang menggunakan serbuk batang kayu. Ia adalah keluaran UTM yang dijamin bersih, terjamin dan halal sebab UTM ada makmal sendiri dan dikaji oleh penyelidik UTM yang dipantau oleh Institut Pembangunan Bioproduk UTM. Saya ada terbaca kat  blog kt SINI ada yang telah berjaya pregnant setelah lama x period since ada pcos. Berikut saya copy and paste khasiat ekstrak kacip fatimah ni dari blog tersebut:


1.Mengatur semula kitaran haid bagi wanita yang sudah lama tidak datang haid atau kitaran haid yang tidak teratur.
2.Mengurangkan keputihan atau lendiran dari faraj yang melampau
3.Merawat kecederaan dan mengecutkan Rahim/faraj selepas bersalin atau keguguran
4.Menambah kecergasan dan tenaga selepas bersalin
5.Menambah tenaga dan syahwat semasa hubungan intim bersama suami
6.Melancarkan proses kelahiran bayi (diambil pada minggu kehamilan ke-38)
7.Melangsingkan badan dan menegangkan otot-otot
8.Merangsang pengeluaran hormone untuk melancarkan perjalanan darah dan kitaran haid sekaligus mengurangkan sakit senggugut
9.Mengatasi masalah kemurungan (meroyan) selepas bersalin
10.Mengurangkan risiko ‘turun rahim’ atau prolapse
11.Mengurangkan masalah menopause seperti rasa panas, kekeringan, dan mood yang tidak menentu





Now, sekarang dah masuk hari ke-4 saya cuba. Masih baru lagi dan belum boleh update sebarang perubahan. InsyaAllah,.saya kan updatekan sekiranya ada sebarang perubahan positif ye. Jumpa lagi..Salam semua..

No comments:

Post a Comment